Jak zatrzymać klienta przy sobie? Marketing relacji podstawą efektywnej reklamy.
Posted on 23/04/2023 7:53am
W obecnym świecie wysokiej konkurencji praktycznie w każdej branży niezwykle ciężko jest pozyskać klienta, a jeszcze ciężej go zatrzymać. Nowatorskie metody promocji w znaczny sposób uskuteczniają walkę z konkurentem. Jak?
Author: Kat Veilux
Source: http://www.flickr.com
Przyglądając się dokładniej działaniom reklamowym polskich firm coraz częściej można spostrzec, jak dużo z nich, w szczególności sklepów oraz banków wprowadza do swoich strategii marketingowych program lojalnościowy. Zazwyczaj polega on na zdobywaniu punktów za każdy zrealizowany zakup, który umożliwia nam obniżenie wartości kolejnych zakupów. I w ten sposób istnieje większe prawdopodobieństwo powrotu do sklepu i zatrzymania klienta na dłużej. Coraz częściej program lojalnościowy oparty jest też na poleceniach firmy znajomym, za których zakupy również możesz otrzymać dodatkowe bonusy w formie rabatów czy też bonów na zakup kolejnego produktu albo usługi. Jednym z najbardziej znanych w Polsce programów lojalnościowych jest program Payback, który skupia mnóstwo sklepów: stacjonarnych oraz internetowych, ale i nie tylko sklepów, z różnych dziedzin - program opierający się na lojalności.
W świecie wysokiej konkurencji w reklamie przestaje być ważny sam produkt, a człowiek i jego potrzeby, na które w odpowiedzi firmy mogą zaproponować dla niego odpowiedni produkt albo usługę. A zadowolony klient, to opłacalny klient, który sam poleci produkt dalej i poszerzy krąg odbiorców, którzy zadowoleni z produktu przekażą informację dalej. I krąg dalej się powiększa - .