Jak zatrzymać klienta przy sobie? Marketing relacji podstawą efektywnej reklamy.

Posted on 23/04/2023 7:53am

W obecnym świecie wysokiej konkurencji praktycznie w każdej branży niezwykle ciężko jest pozyskać klienta, a jeszcze ciężej go zatrzymać. Nowatorskie metody promocji w znaczny sposób uskuteczniają walkę z konkurentem. Jak?
klient, uścisk dłoni
Author: Kat Veilux
Source: http://www.flickr.com
Znane przysłowie mówi: „Nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz”. I jak przekonało się już wielu przedsiębiorców, to szczera prawda. Na Internecie opiera się dzisiaj już niemal cały świat. To tu sięgamy zazwyczaj po wiadomości, szukamy porad, przepisów, utrzymujemy kontakty z ludźmi i coraz więcej kupujemy. A skoro coraz częściej kupujemy, to wiadome jest, że na rynku pokazuje się coraz więcej firm, które pragną sprostać naszym potrzebom. I każda chce być przez nas zapamiętana. Stąd też w naszych skrzynkach mailowych coraz więcej pojawia się wiadomości reklamowych z atrakcyjnymi ofertami, rabatami, itp. , w których praktycznie wszyscy zwracają się już do nas po imieniu. Wszyscy też stawiają obecnie na klienta i tzw. marketing relacji - marketing opierający się na relacji. Byle jak najlepiej spełnić oczekiwania klienta, który jeśli zostanie w pełni usatysfakcjonowany z zakupu, poleci nas swoim bliskim i znajomym. Poza tym w Internecie coraz więcej stosowanych jest też technik z tzw. remarketingu. Dostrzeżesz je na pewno, gdy wejdziesz w wyszukiwarkę lub stronę jakiegoś sklepu czy banku w poszukiwaniu konkretnego produktu, a już tego samego dnia dostaniesz wiadomość e-mail o rabacie na produkt, którego szukałeś, ale z jakiejś przyczyny zrezygnowałeś z jego zakupu. To również marketing relacji.
Przyglądając się dokładniej działaniom reklamowym polskich firm coraz częściej można spostrzec, jak dużo z nich, w szczególności sklepów oraz banków wprowadza do swoich strategii marketingowych program lojalnościowy. Zazwyczaj polega on na zdobywaniu punktów za każdy zrealizowany zakup, który umożliwia nam obniżenie wartości kolejnych zakupów. I w ten sposób istnieje większe prawdopodobieństwo powrotu do sklepu i zatrzymania klienta na dłużej. Coraz częściej program lojalnościowy oparty jest też na poleceniach firmy znajomym, za których zakupy również możesz otrzymać dodatkowe bonusy w formie rabatów czy też bonów na zakup kolejnego produktu albo usługi. Jednym z najbardziej znanych w Polsce programów lojalnościowych jest program Payback, który skupia mnóstwo sklepów: stacjonarnych oraz internetowych, ale i nie tylko sklepów, z różnych dziedzin - program opierający się na lojalności.


W świecie wysokiej konkurencji w reklamie przestaje być ważny sam produkt, a człowiek i jego potrzeby, na które w odpowiedzi firmy mogą zaproponować dla niego odpowiedni produkt albo usługę. A zadowolony klient, to opłacalny klient, który sam poleci produkt dalej i poszerzy krąg odbiorców, którzy zadowoleni z produktu przekażą informację dalej. I krąg dalej się powiększa - .

Tags: program, informacje, efekty, sklep, wiadomości