Na jakich klientów ukierunkowany jest tzw. marketing relacji?

Posted on 02/05/2022 7:29am

Doskonale rozumiemy, że tradycyjne formy reklamy nie oferują zbyt wygodnych dla klientów możliwości przekazania ich sugestii o oferowanym w typowy sposób towarze. To prawda, że niektóre spółki zatrudniają tzw. ankieterów lub proszą o wypełnienie zwięzłej ankiety, lecz nie jest to zbyt wygodne dla większości odbiorców.


Z tego też powodu specjaliści do spraw reklamy zaczęli stosować inną postać interakcji ze swymi prawdopodobnymi albo obecnymi klientami.




Doszli mianowicie do wniosku, że najbardziej wydajną formą sprzedawania wielu różnych produktów lub usług jest osobisty kontakt z konkretnym odbiorcą. Tak konkretnie działa tak zwany marketing relacji, zatem innymi słowy marketing związków. Najważniejszym aspektem tej formy jest zawiązywanie oraz późniejsze posiadanie bliskiej więzi z danym klientem. Wspomniany rodzaj marketingu jest z założenia nastawiony na podtrzymywanie związków z istniejącymi klientami. Łatwiej jest przecież spytać o opinię kogoś, kogo już poznaliśmy niż walczyć o nowego klienta, który być może jest już przywiązany do towarów konkurencji.


szkolenie
Author: David Brewer
Source: http://www.flickr.com


Można więc wykorzystać lojalność istniejącego klienta oraz dbać o jego korzystną o konkretnej korporacji opinię. W tym czasie będzie to dla reklamującej się spółki o wiele tańsze niż walka o nowego odbiorcę.




Zadowolony dotychczasowy klient jak zostać tajemniczym klientem będzie prawdopodobnie polecał nasze towary lub świadczenia swym znajomym. Ci natomiast będą prawdopodobnie powtarzać ten schemat. To natomiast może przynieść firmie znaczące korzyści.

Tags: czas, części, marketing, firm, towary