Tajemniczy klient

Posted on 14/02/2023 2:29pm

Badania satysfakcji klientów to najważniejsza sprawa dla każdego biznesmena, który stara się, by zawsze zapewniać konsumentom najlepszą jakość towarów i usług.
Tego gatunku wywiady powinno się realizować systematycznie, gdyż nastawienie klientów musi być cały czas kontrolowane, dzięki czemu można zaprowadzać na bieżąco potrzebne zmiany.


Badania satysfakcji klientów (), które realizuje się zwyczajnie prosząc o wypełnianie kwestionariuszy przez klientów są nierzetelne i pochłaniają dużo czasu. Źródłem takiej sytuacji jest to, że respondenci zazwyczaj nie mają ochoty na robienie takich rzeczy. Oprócz tego jeżeli obok respondenta stoi ankieter, czasem konsumenci krępują się, by odpowiadać zgodnie z prawdą. Z tego powodu idealnym rozwiązaniem dla osób, które pragną dostać miarodajne efekty badań, jest technika typu tajemniczy klient (). Opiera się ona na tym, że do sklepu handlowego albo usługowego wysyła się badacza, który incognito ocenia obsługę i zapisuje swoje spostrzeżenia. Pracownicy nie mają pojęcia, że ten człowiek jest w rzeczywistości kontrolerem, dlatego zachowują się bez skrępowania, tak jak na co dzień. Analiza ta została zaprojektowana po tym, jak zauważono wady uroczystych wizytacji w zakładach – świadomi badania pracownicy zwyczajnie nie zachowują się naturalnie.

Badania satysfakcji klientów techniką typu tajemniczy klient gwarantują wiarygodne wyniki, które pozwalają na zrealizowanie koniecznych zmian. Takie badanie przykładowe badania marketingowe może spowodować, że wywalony z pracy zostanie pracownik, który ignoruje wszelkie normy i tym sposobem odstrasza ludzi do zakupów w firmie. Warto więc robić takie badania satysfakcji klientów w placówce, gdzie notuje się niezadowalający zysk. Trafnym sposobem jest zrealizowanie szybkich ankiet na temat nastawienia zespołu w danych placówkach, a następnie wydelegowanie fachowca od analiz typu tajemniczy klient i określenie, czy w rzeczywistości zatrudnieni zachowują się nagannie.

Tags: ankiety, normy, pracownicy, procedura, audytor, kontrola, reguły, monitorowanie, Podwładni, kontroler, analizy