W jaki sposób wybrać właściwą agencję reklamową dla swojej firmy?

Posted on 22/01/2022 7:46am

Gdy firma rozwija się lub wypuszcza nowy produkt, czasem może zajść potrzeba najęcia agencji reklamowej. Każdy, kto będzie zmuszony do jej poszukania może czuć się przytłoczony, liczbą firm, które działają na rynku.


Czy istnieje sposób na odkrycie tej jedynej, która spełni oczekiwania przedsiębiorcy i stworzy skuteczną reklamę? Jak to zrobić?


reklama
Author: reynermedia
Source: http://www.flickr.com


Po pierwsze, trzeba podpytać bardziej doświadczonych kolegów. Może znają warte polecenia agencje? Jak im się z nimi pracowało? reklama stworzona przez agencję z polecenia nie musi być lepsza, lecz przy pracy nad reklamą istotne jest, żeby współpraca zleceniodawcą i agencją przebiegała bez zarzutu.


Jeśli nie uda się wyselekcjonować nikogo przez rekomendacje, zostaje przeszukiwanie Internetu. Na co wracać uwagę? Przede wszystkim na portfolio i znalezione opinie. Agencji reklamowych jest jednak bardzo wiele, branża jest dynamiczna, warto więc skorzystać z podpowiedzi prasy branżowej lub poszukać, które agencje otrzymały nagrody za swoją pracę i są prelegentami na konferencjach branżowych. Będzie to oznaczać, że firmy, które bierzemy pod uwagę, mają coś do powiedzenia w branży.




bankomat
Author: florian meyer
Source: http://www.flickr.com


Wartością każdej agencji reklamowej są osoby w niej zatrudnione. komunikacja z nimi powinna być nienaganna, i to z każdą osobą, z którą dyskutujemy, zaczynając od tych, z którymi wymienia się pierwsze wiadomości, do tych, które są wyznaczeni do projektu naszej firmy. Jeśli komunikacja z agencją kuleje, jeśli specjaliści nie mają czasu dyskutować, ale tworzą nad głowami zleceniodawców, nie powinno się z nimi współpracować. Jeśli kontrakt jest już podpisany, powinna być to ważna wskazówka na przyszłość.


Dobra agencja reklamowa powinna być też dobrym parterem, który zawsze rozmawia, a nie mówi. Nikt nie jest przecież nieomylny – ani członkowie agencji, ani ich klient. Aby powstała bardzo dobra reklama ( zobacz reklamy świetlne) potrzeba więc wiedzy oraz doświadczenia obu stron.

Tags: firmy, komunikacja, reklama, branża, produkt