Czy znacie się na programach lojalnościowych?

Posted on 01/02/2023 7:37am

Coraz większa liczba instytucji i przedsiębiorstw dostrzega obecnie rolę budowania swojego wizerunku na rynku, a także dobrych relacji z teraźniejszymi i ewentualnymi klientami. Po to wykorzystywany jest tak zwany marketing relacji. Opiera się on na tezie, że wartością nadrzędną jest zrozumienie klienta i jego potrzeb. Zadowolenie klienta z usług przedsiębiorstwa jest bardzo ważne, bowiem często wpływa pozytywnie na budowany wizerunek instytucji.


Jedna z reguł marketingu relacyjnego traktuje o tym, że trzeba w większym stopniu skupiać się na potrzebach klienta teraźniejszego, niż na próbach pozyskiwania nowych. Nie powinno się w całej działalności pomijać własnych pracowników i ich praw. Dialog z partnerami powinien przebiegać w miłej, dobrej atmosferze.

Programy lojalnościowe

Programy motywacyjne, zwane także lojalnościowymi, są niezwykle chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa.
pieniądze
Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Są one częścią marketingu relacji. Są sposobem na budowanie zaufania nabywcy do określonej marki, czyniąc ją bardziej popularną. To z kolei pozwala na wzrost sprzedaży danego produktu, czyli na zwiększony zysk. Statystycznie programy tego typu w większości są rozpoznawane przez ludzi o wyższym wykształceniu, oni też są najczęściej ich odbiorcami. System lojalnościowy rzadziej natomiast dociera do ludzi o niższym stopniu wykształcenia, jak również do ludzi starszych. Ogólny stopień poinformowania o nim jest wciąż niski. Klienci często korzystają z programów lojalnościowych nieświadomie.

Programy motywacyjne w Polsce

W Polsce również funkcjonuje wiele programów lojalnościowych >> więcej tutaj. Zaufanie do tego typu udogodnień deklaruje coraz większa liczba Polaków.

Zaciekawił Cię ten wątek? Kliknij na nasz odnośnik (https://twojprawnik.net/kariera.php), w tamtym miejscu zapewne odnajdziesz jeszcze większą ilość informacji na wątek, który Cię zaciekawił.

Najpopularniejsze programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka organizowany przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego typu programów zaliczyć można również różnego rodzaju karty stałego klienta, które można wyrobić np. w niektórych aptekach. Stosunkowo nowym rozwiązaniem jest program motywacyjny „Rossnę”, organizowany przez sieć drogerii Rossmann. W ramach tego programu oferowane są drobne upusty na artykuły dziecięce, kupowane w tej sieci przez rodziców dzieci.

Tags: polska, programy, klient, Tesco, Rossmann, system, marketing, Orlen