Jak zyskać sobie ogromną przychylność swoich klientów?

Posted on 09/03/2023 7:45am

Choć przyciągnięcie klientów jest niezmiernie ciężkie, to jeszcze cięższe jest to by najzwyczajniej w świecie na dłuższy okres czasu zatrzymać klientelę. W końcu na rynku jest znacząca konkurencja - to sprawia, że często przedsiębiorcy muszą walczyć o własnego klienta. Dobrze, ale czy to aż takie proste? Klienci są zasadniczo bezwzględni: często dla niedużych oszczędności potrafią spowodować, że najzwyczajniej stracimy jakże cennego klienta.

No cóż, takie realia rynkowe - jeżeli klient natrafił na korzystniejszą cenowo ofertę, a może nawet porządniejszą pod względem standardu, to w żadnym razie nie powinno zdziwić, że przejdzie do konkurencji. Jednak w żadnym wypadku nie można pogodzić się ze stratą klientów! Trzeba w jakiś sposób zawalczyć. No dobrze, jednak to stosunkowo ciężkie i drogie. Co w takim razie można zalecić biznesmenom, którzy chcą wreszcie powiększyć przywiązanie własnych klientów do marki? Są ciekawe rozwiązania - np. systemy motywacyjne.

Jeżeli, aby schudnąć musimy umiejętnie się zmotywować, to niewątpliwie z biznesem jest identycznie. A więc należy zmotywować ludzi do zostawiania u nas gotówki. Weźmy choćby pod uwagę lokal z pizzą. W polskich miastach jest znacząca liczba pizzerii, toteż nie może przesadnie dziwić, że restauratorzy nie mogą założyć w automatyczny sposób, iż każdego dnia będą odwiedzani przez masę ludzi. Można śmiało powiedzieć, że ciężko obecnie skutecznie dotrzeć do klienta...

Jednak na spokojnie karta lojalnościowa może spowodować, że to właśnie do prowadzonej przez nas pizzerii nieustannie będą zaglądali ludzie. Ludzie często mają po kilka preferowanych pizzerii - efektywne programy lojalnościowe b2b (ciekawe programy lojalnościowe b2b) sprawiają, iż miłośnik pizzy w żadnym razie nie będzie rozglądał się za konkurencyjnymi przybytkami. To byłoby dziwne - przecież jeżeli będzie regularnie u nas jadł, po prostu po jakimś czasie nareszcie zostanie dla niego podarowana darmowa pizza (zobacz pizza Warszawa wilanowska ) czy zimne picie. Zatem: nie narzekajmy na niewielkie powodzenie swojego interesu. Musimy raczej skupiać się na tym, aby nareszcie funkcjonować efektywniej. To skomplikowane, ale na pewno jak najbardziej realne.

Tags: oszczędności, klient, konkurencja, Konsumenci