Systemy lojalnościowe dla firm

Posted on 17/02/2023 7:42am

Każde dokonywane analizy wskazują na to, że uzyskanie przez przedsiębiorstwo nowego klienta jest głównie wielokrotnie droższe niż utrzymanie klienta już posiadanego. W związku z tym niezwykle znaczące jest dla wszystkich przedsiębiorców troska o swojego klienta. Istnieje wiele popularnych sposobów pomagających w utrzymaniu klienta.


Programy lojalnościowe są świetnym narzędziem, które służy do budowania silnej i długookresowej więzi z klientami.Powstaje on indywidualnie względem zapotrzebowań każdego klienta. Nie da się go utworzyć samemu. Budowa tego programu to gra grupowa. Jego najbardziej słynną formą jest gromadzenie punktów przez klientów, które później mogą zamienić na nagrody. Dzięki temu uzyskuje się przywiązanie klientów. Też można namawiać obecnych klientów do częstszych i większych zakupów proponując im na przykład zniżki. Odpowiedzialny jest za to system lojalnościowy, który pomaga zachować ciągłe, mocne i zadowalające relacje przedsiębiorstwa z klientami.

Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe
Source: Programylojalnosciowe.pl
Gdy chodzi o utrzymanie bardzo dobrych relacji z osobami zatrudnionymi odpowiedzialne są za to programy motywacyjne. Pracownicy za zrobienie jakiś ustalonych celów biznesowych uzyskują jakieś wynagrodzenie albo nagrody pieniężne. W ten sposób są motywowani do efektywnej pracy. Poziom zadowolenia osób zatrudnionych wzrasta a to się wiąże właśnie ze wzrostem skuteczności a także poprawą efektów pracy. Programy te budują wizerunek przedsiębiorstwa, jako instytucji, która naprawdę bierze pod uwagę rozwój swoich współpracowników. Dbanie o wierności klienta jest niezwykle istotnym czynnikiem rozwoju biznesu. Dlatego też powstał marketing relacji inaczej zwany, jako marketing partnerski lub marketing skierowany na klienta. Skupia się on na analizie tego, czego pragnie klient i czego być może będzie pragnął w nieodległej przyszłości. Próbuje on wyjść na wprost wymaganiom aktualnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Koncentruje się on także na relacjach przedsiębiorstwa z zaopatrzeniowcami, pośrednikami oraz relacjach wewnątrz przedsiębiorstwa.

Tags: program, biznes, praca, motywacja, marketing